Kérdésed van? Hívj minket! +36707996777

Blog

Illatosításhoz profi légtérillatosító

AquaCenter
AquaCenter
2020.11.30 19:27
Illatosításhoz profi légtérillatosító

Hallottad már azt a szót, hogy „illatmarketing”? A profi marketingesek közül néhányan már az illatokat is felhasználják arra, hogy befolyásolják a megcélzott vevőket. Olyan illatokkal veszik körül az üzletbe betérő érdeklődőt, melyek vásárlásra csábítják, vagy legalább is kellemes érzékeseket alakítanak ki benne. Erre alkalmas légtérillatosító eszközöd már neked is lehet, tartósan illatosíthatod vele az otthoni levegőt is.

Illatmarketing. Célzott illatosítás. Hangulatjavítás illatosítással. Korszerű profi illatosító. Légtérillatosító. Illatpalack. Porlasztott illatanyag. A citrom illat frissítő hatása

Az illatosítás hagyományos módjai

Ha belegondolsz, az illatosítás terén legtöbben csak az abszolút amatőr eszközöket használjuk.

Az illatosítás szinte mindenkinél a kerámia illatmécsessel kezdődik.  Apró mécses egy kerámia házikóban, a tetején párolgó tálkában illatos olajjal kevert víz.

Ahogy a víz a melegtől elpárolog, úgy járja át az illat a szoba egészét. A hatása kellemes, de maximum pár percig tart. A csöpp kis víz negyed óra alatt elpárolog. Egy kellemes esti beszélgetéshez megfelel, tartós illatosításhoz már nem.

Aztán vannak a vegyi anyagot párologtató illatosítók, a különböző zselék és illatgyertyák.

A belőlük eredő illat a legkisebb mértékben sem szabályozható: ha az illatosító zselé doboza nyitva, akkor amíg ki nem szárad, addig az az illat folyamatosan elárasztja a lakást.

Szeretnéd ugyanazt az intenzív, kicsit a vécéfrissítőkre emlékeztető illatot érezni a nap 24 órájában heteken keresztül? Akkor jó megoldás a drogériában kapható zselés illatosító.


Célzott illatosítás

Az illatosítás nem csak arra használható, hogy baráti vacsora, vagy esti ellazulás ideje alatt kellemes illattal vedd körbe magad. Az illatosítás nagyon jól használható az üzleti életben is, ha tudatosan alkalmazod.
Azt régóta tudjuk, hogy a különböző illatok különböző érzelmeket váltanak ki az emberekből. Az orrunk az egyik legősibb érzékszervünk. Bár az állatvilág szagérzékenységétől már messze járunk, de az orrunk még így is körülbelül 10 ezer különböző illatot tud megkülönböztetni. A szaglás a legkorábban kialakuló érzékszervünk: a csecsemő látni még alig lát, mikor már felismeri az édesanyja illatát és a táplálék szagát is.

A szagok alapján történő befolyásolás azért is lehet nagyon hatékony, mert nem vesszük észre. Betérsz egy bevásárlóközpontba, és egyszer csak úgy döntesz, hogy megvásárolsz egy bizonyos terméket.

Előtte nem is gondoltál rá, hirtelen jött ötletnek tűnik. Könnyen lehet, hogy valójában egy kellemes illat indította el azt a gondolatsort, ami a vásárláshoz vezetett.

A nagy, nemzetközi üzletláncok már tudatosan alkalmazzák a vonzó illatok szerepeltetését a boltjaikban. A célja ennek általában kettős: egyrészt az, hogy az illatot azonosítsd a márkával, felismerhetővé tegyék a szaglószerveink számára is, másrészt egyszerűen az, hogy a boltban való tartózkodást, vásárlást valami nagyon kellemes élménnyel kössék össze.

Csak két egyszerű példa: pékség és cipőbolt. Ugye nem gondolod, hogy csak logisztikai okok miatt döntött úgy szinte minden nagyobb élelmiszerlánc, hogy nem a pékségből hozatja a kenyeret, hanem helyben építenek kemencéket és ott sütik a pékárut fagyasztott alapanyagból? A helyi pékségek illata, mint a mágnes, úgy húzza be a vásárlókat.

És ott a cipőbolt: mi a vonzóbb, a kínai cipőbolt elviselhetetlen műanyagszaga, vagy egy minőségi cipőboltban a valódi bőr átható illata? Nem lennék meglepve, ha egyes cipőboltok tudatosan ráerősítenének erre, és a bőr illatára emlékeztető markáns illatanyagokat fújnának ki az eladótérben.


A profi illatosítás célja

A professzionális illatosítás nem csak a nagyok játékszere, bármely kis cég is alkalmazhatja.

Tudatos választás, döntés eredménye is lehet, hogy milyen illat fogadja az üzletbe, vagy az irodába betérő vásárlót.  Fontos, hogy ez kellemes illat legyen és valamilyen módon kötődjön ahhoz a képhez, melyet a cég szeretne kialakítani magáról.

Egy autókereskedésnek legyen egészen más szaga, mint egy ruhaüzletnek. Ha egy ruházati üzletben télen megérzed a fahéj, szegfűszeg összetéveszthetetlen mézeskalács-illatát, sokkal hamarabb jut eszedbe a karácsonyi ajándékozás, mintha egy semleges légfrissítő szaga csapná meg az orrodat.

Az illatosítás nem csak marketingcélokat szolgál, hanem az adott légtérben dolgozók hangulatának alakulásához is nagyban hozzájárul.

Érdemes kipróbálni: egy citromillatú helyiségben a dolgozók tovább maradnak frissek, élénkebbek, nagyobb figyelemmel képesek végezni a munkájukat. Megfelelő illatosítással csökkenthető az ebéd utáni álmosság időszaka, vagy délután később következik be az elfáradás.

Egy jó illatosító haszna így akár forintban is mérhető: az illatosított légtérben a dolgozók tovább frissek maradnak, pontosabban és többet dolgoznak.

Korszerű profi illatosító

A profi illatosításhoz olyan eszközre van szükség, mely hosszú időn keresztül, elég intenzíven képes ugyanazt az illatot árasztani anélkül, hogy ezzel valami más, kellemetlen hatás is járna.

Például ne legyen hozzá füst (füstölők kizárva), ne legyen szükség élő lángra, mécsesre (veszélyes lehet). Az illat intenzitását lehessen szabályozni, akár ki is kapcsolni, ha nincs rá szükség (ugye emlékszel még a kinyitás után végtelenül illatozó zselés légfrissítőkre?).

Egy profi légtérillatosítótól ma elvárjuk, hogy időzíthető legyen. Ne kézzel kelljen minden alkalommal ki-be kapcsolgatni, hanem be lehessen programozni, hogy hány órától hány óráig szolgáltassa a megfelelő illatanyagot.

Az illatosítás ne csak 20 percig tartson – az nem profi, hanem amatőr megoldás. A profi illatosító akár 10-12 órán keresztül is képes változatlan, vagy inkább mondjuk úgy: szabályozott intenzitással illatosítani a helyiség levegőjét.

Legyen állítható az illatosítás intenzitása, s ne csak úgy, hogy ha túl erősnek érzem, akkor kikapcsolom a készüléket.

Az intenzitás állítása azt jelenti, hogy a készüléken szabályozni lehet, hogy mennyi porlasztott illatanyagot juttasson ki a levegőbe.

Maga a készülék bárhol elhelyezhető. Ami ezen túl lényeges, azt nem a szemével veszi majd észre.